Velký Hektor je v Šumperkui

Velký Hektor je v Šumperku

První méně kvalitní snímek Velkého Hektora je z 23. 11. 2017 z České Třebové, kdy jsme čekali na opožděný sběrný vlak 1307, jedoucí z Prahy ONJ do Bohumína, a který přepravuje vozidla ČD podle potřeb. Ten nás vezl z České Třebové do Zábřehu na Moravě. Ze Zábřehu nás dopravila lokomotiva od vlaku 1702, která se v pracovní dny vrací ve večerních hodinách jako vlak 70360 do Šumperka. Jsou tu i dvě fotografie z víkendu 27.-28. ledna 2018 z rozjezdu skupiny v Hanušovicích. Vlaky 1710, 1701. Foceno ze druhé koleje po vyhnutí vlaku 13657. Jede Lipka, a tak nejsou koleje. Další fotografie jsou z 31. 1. 2018 a dokumentují stav lokomotivy po dvou letech stání v DKV Česká Třebová. Je žalostný. I když je lokomotiva zavodněna, spalovací motor kupodivu drží vodu, neteče, ale dlouhé stání se podepsalo na jiných částech lokomotivy. Chybí všechny hliníkové rámečky pozičních světel a horních reflektorů. V rozvaděči chybí stykač promazávacího čerpadla, stykač buzení a hlavně regulátor nabíjení. Do cíle nás dotáhli, jak se říká, na studeno, jako nečinné hnací vozidlo. Na pultě strojvedoucího chybí ampérmetr, voltmetr a některé ovládací prvky pozičních světel a podobně, což je stav docela žalostný. Někdo si s tím dal sakra práci, není nic vyskřípáno štípačkami, ale poctivě odšroubováno a odmontováno. Kdyby to někdo vyškubal, tak se řekne "vandal, nedá se nic dělat", ale tady to je čistá práce. I když to je pro nás vlastně dobře, alespoň nemusíme nic nastavovat a letovat, můžeme jenom montovat. Na jednom snímku jsou již některé náhradní díly vyzískané v Motorové remíze v DKV Olomouc na stanovišti, focené na pultě za I. stanovištěm. Od této chvíle nám začíná mravenčí práce s montáží.

Luděk Hajzler

Testovací článek

Prosím smazat